الأحد، ذو الحجة ٠٦، ١٤٢٨

سؤال

امبارح قابلت بنت زميلتي

البنت ديه كانت اموره

شيك في هدومها

رفنتوعه



لقيتها لافحه عيل علي كتفها

ولابسة شوال جينز

وتخنت بتاع تسعين كيلو

هو ليه الستات في مصر بعد الجواز بيبقوا كده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

هناك ١٠ تعليقات:

هوندا يقول...

ههههههههههههههههه سلام عليكم الاول
بالنسبة للسؤال فانا اعتقد ان اغلب البنات بتهتم بنفسها قبل الخطوبة او الجواز عشان تحس ان فى حد معجب بيها
ومجرد انتهاء الغرض وتلاقى الى معجب بيها ويخطبها وبعدين تتجوز وتخلف بتنسى الاهتمام بنفسها لانها من الاول مكنتش بتعتنى بنفسها عشان نفسها

yas يقول...

هوندا كلامها صح اوى
طب انا اعمل ايه انا بقي قبل الجواز مكبرة دماغى واعترف انى بكسل اهتم بنفسي اصل هتعب نفسي ليه انا عندى انام نص ساعة ولا اقوم اتزوق مش معفنة اوى بس بلبس فى ربع ساعة
يعنى على اللى هيتجوزنى
المهم وانت اما خطبيتك تسمع الكلام ده تقول عليك ايه خايف من الجواز ياسيدى م كلهم بيبقوا مبهدلين اوى اعترف ان بشوف ستات متجوزين يعقدوا
المهم كل عيد وانت طيب

البدراوى يقول...

اقولك انا ليه
لانها بعد الجواز عندها اهتمامات تانى بيبقى ليها اولوية عن اهتمامها بنفسها
البيت والاولاد وسي الاستاذ جوزها
عموما دى بتبقى ثقافة مجتمع

انا جاى اقولك كل سنة وانت طيب يا ابوحنفى

klmat يقول...

كل سنه وانت طيب
هنودا وياسمين والبدراوى رأيهم مضبوط
بس اتمنى الوعى يزيد ونهتم بنفسنا طول العمر

ست ابوها يقول...

الاول ههههههههههههههههه انا ميتة من الضحك على الصورةالمعبرةاللىانت حاطتها
انا بقالى مدة مزورتش المدونة بتعاتك بس معلش الدنيا بقى بس سؤالك عاجبنى والاخوة جاوبوا اجابات منطقية
بس الستات نوعين نوع بيظبط نفسه عشان نفسه يعنى مش عشان تصطاد راجل وبس
دا غير ان فى سبب او ما الراجل ينقى بنت حلوة وامورةويرتبطوا يروح قايم بدور سى السيد (بوقلك ايه انسى المكياج والكلام ده واللبس النحنتف انا ما امشيش مع بلياتشوا ويحلف عليها )فبضطر تهمل فىنفسها لحد ما تنسى يعنى ايه اهتمام بالنفس يعنى مش مننا احنا ههههههههه (انا بشوف فىالحالة دى ضعف من الست انا نزلت على رأي الراجل مع انه اعجب وارتبط بيها من الاول على كده ليه حب الامتلاك)

غير معرف يقول...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

مصطفى حسان يقول...

السؤال ده انا على طول بسأله ولحد الوقتي مش لاقي أي إجابه غير كلمة واحده

الكلمة دي هي :

طفاااااااااسة

Hosam Yahia حسام يحيى يقول...

السلام عليكم
انا راييى من راى HONDA

غير معرف يقول...

سيادتك ، ظروف الحياة بتفرض عليها كدة بقى

أنا فعلاً بستغرب لية الشوام مبيحصلهمش كدة يعني؟ أي نعم الجيل القديم منهم بردو كانوا بيتخنوا بعد الخلفة لكن الجيل الجديد غير كدة خالص

السؤال هوا فعلاً ، لماذاااا يا بشر؟

أكيد طبعاً بسبب ظروف الحياة، لكن نصيحة فعلاً لكل ست إنها تحافظ على نفسها لأن البيت و العيال مش هينفعوها لما جوزها يطلقها و لا يتجوز عليها و كون إنها تحافظ على نفسها مسألة مش محتاجة فلوس يعني، أي ست تقدر تعملها، بس الإعتماد على النية، يبدو إن الستات في مصر بيقرروا بعد الجواز و الخلفة إن الأخ البقف دة مش هيفلسع منها فبتبدأ في الطناش لكل حاجة إلا الكسل و الأكل

طبعا أنا دلوقتي بنبهك لنقطة هامة ألا و هي أغنية الشيخ إمام و التي غناها من بعده إسكندريللا:

دا بقف مين اللي يألس * على بنت مصر بأنهي وش؟

واحدة مفروسة يقول...

ليه كده بس
لا والله فيه ستات بعد الجواز بتهتم بنفسها وبمظهرها برضه ويمكن أكتر
بس فيه كتير برضه بيضرب
من المسئوليه والبيت والعيال
ما بتلاقيش وقت كفايه تهتم بنفسها زى قبل الجواز