السبت، شعبان ٠٥، ١٤٢٨

اتصل اتصل


وين اهل السعوديه انتوا نايمين ولا ايه

يلا اتصل اتصل يلا اتصل

معانا جايزه 100,000 دولار لسعيد الحظ اتصل اتصل

مخرجنا بيقول اهل العراق نايمين وانا بقوله لا هما صاحيين اتصل (اهل العراق سابوا الغلب والقتل الي هما فيه وبيكلموا استرايك) اتصل

سوالنا سهل ولذيذ خالص وبالسمن البلدي " ماهو النهر الذي يجري في مصر" يلا اتصل وين اهل مصر

التليفون يرن: ممكن اشترك

الاخت المذيعه : طبعا انت من وين

المتصل: انا من بولاق

الاخت الظريفه: اهلا بكل اهل مصر واهل بولاق. سؤالنا ماهو النهر الذي يجري في مصر قدامك 30 ثانيه

المتصل:مممممممممم اه نهر الني......................................تتدخل المذيعه الو الو وينا مشتركنا الامووور يظهر الخط قطع

الاخت العسوله: حاول تاني واتصل اتصل تلفوناتنا في مصر 09999999010

التليفون يرن: هلا

الاخت الغلسه: هلا بيك من وين

الاخ الغلبان: والله انا من اليمن

الظريفه: هلا بيك وبكل اهل اليمن السعيد

الاخ : مخلاص بقي مبقاش سعيد

الاخت المستفذه: يلا مش مهم,,,,, عارف الاجابه

المتصل: اه طبعا نهر النيل

الاخت الدلوعه: ووووووووووووووووووووووووووووووووووووه برافوا عليك

المتصل : ايه ده يعني كسبت ال 100,000 دولار

المذيعه : لا لسه شويه لسه سوالين

الاخ : ارغي

المذيعه المثقفه: ايه هو الرقم الذري لجزئي الماغنسيوم المختلط بالماء الثقيل وعليه معلقه سكر ووواحده

الاخ المصدوم: ممممممممممم فتره تفكير طويله ويقول اتنين وسبعين

الاخت الي عايزه ضرب النار : لا للاسف اجابتك غلط اتنين وسبعين ده الي عليه معلقتين سكر حاول مره اخري

اتصل اتصل

هناك ٢١ تعليقًا:

مؤمنه يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا برده مش معاهم
الى معاهم هما الى رزق الهبل مع المجانين
الموضوع دى عايز ومحتاج توعيه للناس
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

غير معرف يقول...

يخربيتك يا عم محمود
أنا خلاص كنت هأنفجر من الضحك

ولا البكا مش عارف

لأن في ناس بتتصل فعلا
يعني أنا مش فاهم عقلية الناس اللي بتتصل دي عاملة ازاي؟

المصيبة كمان إني كنت بأفتكر العملة دي بتعملها القنوات الرخيصة بس لكن فوجئت إن قناة بحجم مجموعة ام بس سي بتعمل كدة كمان

دي حاجة تتخنق بجد

سلام يا باشا

ما علينا يقول...

اول ما قرأت اتصل اتصل

قلت محمود داخل على سترايك

انا لما بتكون الحكاية طالبة معايا
حرق دم
باجيب القناة دي اتفرج عليها شوية
ونفسي اعرف مذيعاتها بيبقى مالهم

هم بيبقوا واقفين على ياي
ولا ميه
ومال صوتهم
بيتكلموا بحبل صوتي واحد

بس كويس اني ما اتصلتش
طالما طلع نهر النيل

اصلي كنت فاكراه نهر الامازون


سلام يا محمود
يا ثائر بس المرة دي
على سترايك

miro يقول...

والله مسخره فعلاومذيعات اخر هبل بس بصراحه سعات بتجيب فوازير لذيذه

klmat يقول...

اتصل اتصل
فكرتنتى ببتاع ال3 ورقات
وهو بيقول السنيوره السنيوره
وسائل نصب علنى
بوست جميل
تحياتى لك

shahy يقول...

جميل قوي
اتصل اتصل
والاجمل باقي المدونة
تحياتي وسلامي

صحيح عرفت تبطل السجاير والا اية الاخبار؟

مواطن زهقان يقول...

بجد جامدة يامحمود
ضحكت والله
وفعلا هوة دا اللى بيحصل

تعالى بقا زورنى فى المدونة

yas يقول...

ههههههههههههههه
انا دارسه كيمياء ومعرفش الاجابه
بس مادام اللى عليه معلقتين سكر ب72 يبقي ابو معلقه 36صح هههههههه
اما بحب يجيلى تخلف بتفرج على البرامج دى
بس انت نسيت حاجة متصل غبي يقولك نهر الامازون
اللى بيغيظك كمان ساعات الاجابه بتبقي تافهه وتلاقي الناس بتفكر ومش عارفه الاجابه كمان

Banota يقول...

أنا حاسة أن البرامج دى فيها فبركة لا حد بيتصل ولا حاجة هما بيجيبوا كام عبيط من عندهم يتصل ويعمل نفسة عايز يحل السؤال
لأن لو كان فى بجد ناس بتتصل تجاوب على الأسئلة اللذيذة دى يبقى علية العوض ومنة العوض فى الناس

قلب الأسد يقول...

معقول فيه حد بيتفرج على القنوات دي ؟ ! أنا بصراحة مرارتي بتتفقع و قربت تنفجر من الهبل الي بيعملوه فيها و بقالى شهور لو صادفت أي قناة منهم بحول علطول .. احنا مش ناقصين تخلف

Unknown يقول...

هى عين الحرباية لونها اية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


اتصل الان وابقى قابلنى لو فزت

اتصل كتيييييييييييييييييير

واحنا هنطلبك ونقطع عليك الخط لو عرفت الاجابة

وهنقولك مبروك انت خسرت معانا حاول مرة ثانية

يمكن تكون سعيد الحظ وتسمع صوتنا تانى

shorouk said شروق سعيد يقول...

عارف مرة كان في سؤال بيقول
دولةعربية من 3 حروف لو شلنا أول حرف تبئ حاجة بتنزل من السما في الشتا و لما بتنزل بنمسك شمسية علشان الحاجة دي متنزلش علينا
ها عرفت البلد
المصيبة بئي إن في واحد إتصل و قال لهم الإجابة






تونس

تونس إزاى يا بن الحلال و البت عمالة تقولك من 3 حروف
و حاجة بتنزل من السما في الشتا

صحيح متنساش تبئ تتصل

semsem يقول...

انت هتكسب جائزة
بس على شان قدرتتتفرج على المذيعه دى والقناه دى لاكتر من 3 دقايق

شمعة أمـــــل يقول...

فعلا الموضوع ده بقى مستفز جدا
طول الوقت اتصل اتصل اتصل
وللاسف الناس بتصدق الهبل ده وبتتصل
يظهر ان الناس بتلغى عقولها عشان تريح نفسها
تحياتى على البوست الجميل ده

Unknown يقول...

اتصل اتصل

ماتصلتش ليه يامحمود

والله ان جيت للحق دول كتروا قوي وخنقونا وطهقونا في عيشتنا حظهم بس أني مش فاضية أتفرج عليهم

كنت هاولع فيهم بالتليفزيون

مابقيناش فاضيين للمسابقات والكلام الفارغ دي


ولا الماغنسيوم اللي عليه معلقتين سكر ده

الله يخربيوتهم

ماتنساش تتصل يمكن تكسب
:))

Fatma El-Zahraa Mohamed يقول...

طب اللى عايزة ساده يطلع الرقم كام ، ممكن تحسبهالى.
فكرتنى بالبرامج دى ظن و كمان فكرتنى بالمذيعة المثقفة اللى كانت مستضيفة فنانة على احد البرامج الفضائية و سالئلتها ايه القصة اللى تحبى تمثليها
الممثلة : دعء الكروان
المذيعة شديدةى الثقافة اه ده القصة العظيمة بتاع كاتبنا توفيق الحكيم.
وده حقيقة و مش اقتباس بتاعتى سعيده بتعليقك و ان خواطارى اعجبتك و اقولك( انا لم اقتبس ، و كل اللى كتبته فى مدونتى هو خواطرى الخاصة)

bastokka طهقانة يقول...

يا طولة بالك
و ليك صبر تتابع كل ده
ده لو انا كنت اتشليت

اوروفوار

Noony يقول...

مرة كنا بنقلب في القنوات ولقيناها والمفجأة اني لقيت اختي عارفة القناة البرنامج...قلت اسئلة...يعني ثقافة وماله!؟
لقيت الأسئلة سخيفة والمذيعة سمجة والمتصليين ناس سفيهة
من الآخر حاجة تقرف
هو مين صاحب الدماغ الفولاذية اللي بيفكر الأفكارات الجهنمية (يعني بتودي جهنم) دي!؟؟؟

رحماك يا ربي
:)
نوني

Layla يقول...

جامد جدا السؤال التاني ده

بيفكرني باسئله علاء ولي الدين في فيلم الناظر

ههههههه

سلام :)

MaMaDo يقول...

البطيخه
صح

يااااااااه

كنت هكسب بس يلا


اتصل اتصل

هوندا يقول...

انا شيلت القناة دى من سنيين القناة الى مش بتعجبنى بشيلها وانا مش ناقصه شلل عالم فاضية