الاثنين، جمادى الآخرة ٢٤، ١٤٢٨

المنطقه الرماديه




في تلك المنطقه الواقعه بين الوعي والادراك

اختلطت ألاحلام بالذكريات

لم اعد افرق بين حياتي وموتي

اختفت تلك الفواصل الي تحمينا من الجنون

لم اعد ادرك الحياه او اتخيلها
اختلفت نظرتي الي العالم

هل انا حي ام ميت

هل انا نائم

لا اعلم
عقلي يرفض ان يحل المعضلة

انه متعب من التفكير وتقرير المصير

لم يعد امامه سوي تلك المنطقه
المنطقه الرماديه
بين الوعي والادراك

بين الخطا والخطيئه
بين الحب والجنون

لا اعلم ان كنت سعيد بتلك المنطقه ام لا

ولكنني متاكد من ان عقلي سعيد بها

وقلبي يتمزق فيها

هناك ٤ تعليقات:

Marwa Friday يقول...

صباح الورد والفل يا محمود
لازم يبقى لك موقف ..فاهم ..موقف
انت في حالة توهان مؤقته ..-او اللي انت كاتب على لسانه الخاطره- لازم تبقى في المنطقة الصح ..بس اهي مرحلىة وهتعدي
لازم
لازم
لازم
تعدي ان شاء الله
عقلك مش سعيد ولا حاجة ..المشكلة تكمن في القلب يا عزيزي! ا ..تحياتي ليك وتدوينة موفقه

Unknown يقول...

هو أنت شرفت المنطقة الرمادية؟
وانا بقول هي منورة كدة ليه انهاردة؟
وناوي تتطول معانا؟؟؟؟

عموما لو عوزت حاجة أنا قديمة في المنطتشئة
هافيدك جامد يعني

محمود على يقول...

مروه
صباح الفل عليكي
هتفرق كتير لو بقي عندي موقف
احنا ممكن نختار المنطقه الي احنا عايزنها
بس سعات كتير المنطقه ديه بتتفرض علينا

فنان
اه شرفت
اكيد هاحتاجلك
اصل انا جديد في
المنطشه

ما علينا يقول...

اهلا بيك يا حاج
منطقتك ومطرحك

هاتعجبك المنطقة جدا
هواها حلو
وسكانها كلهم ناس
ذوق ذوق ذوق

كل واحد فينا له منطقته
اللي بتفرض نفسها عليه
رمادية ، بيضا ، سودا، كاروهات حتى

المهم انك تكون ارخم منها

هي فرضت نفسها عليك
رخم انت واطردها
صحيح بتبقى غتيته حبتين
بس خليك اغتت

وان شاء الله
بنقدر نخلع منها


بس حقيقي نورت المنطقة