الأحد، جمادى الأولى ٢٤، ١٤٢٨

لست اخوان

البوست ده قريته من مدونه بحبك يا مصر عجبني جدا وحبيت انقله عندي
لست إخوان.. ولكنى مصري
لست إخوان.. ولكنى مسلم
لست إخوان.. ولكنى أرفض اعتقالهم
لست إخوان.. ولكنى أرفض كبت وقمع الحريات
لست إخوان.. ولكن أرفض قانون الطوارىء وقانون الإرهاب
لست إخوان.. ولكنى أرفض المحاكم العسكرية
لست إخوان.. ولكنى أطالب بالحرية لمنعم ولكل الإخوان
لست إخوان.. ولكنى أرفض البلطجة والبلطجية
لست إخوان.. ولكنى أطالب بانتخابات نزيهة
لست إخوان.. ولكنى أكره كلمة نعم
لست إخوان.. ولكنى أرفض الاستسلام

هناك ٣ تعليقات:

Unknown يقول...

أنا أيضا لست اخوان....ولكني كل هؤلاء

ست ابوها يقول...

انا مش اخوان بس ليا نفس المطالب دى وان شاء الله تتنفذ

ما علينا يقول...

انا كمان مش اخوان
وكل ما اتكلم مع حد
على طول يقولي انت اخوان
لكن لو ان كل من له هذه المطالب
تنطبق عليه صفة الاخوان

فانا بكل فخر اعلن انني اخوان
طالما هو دا تصنيفهم
يبقى انا اخوان