الاثنين، جمادى الأولى ٢٥، ١٤٢٨

انا مش لوحدي

زمان كنت حاسس نفسي مختلف
زمان كنت فاكر أني بحب مصر لوحدي
زمان مكنتش عارف ان في حد بيحب مصر قدي
انما دلوقتي اكتشفت ان في ناس كتير اوووي بتحب مصر
شباب زي الورد
بنات زي القمر
رجاله بشنبات
وستات امهات
صحيح احنا بعدنا عن بعض بسبب الحياه وظروفها ومشاكلها
بس الي جمعنا حب مصر
كميه المدونات المهوله الي بيكتبوا فيها شباب بلدي
بتتكلم عن حجات كتير
سياسه , دين , اخوان , موضه , سخريه , قصص , شعر
بس بين كل المدونات ديه في خيط بيجمعهم كلهم
كلام بين السطور عن حب مصر
مصر
حبيبتي الوحيده
الي كل ماعرف ان حد بيحبها افرح!!!!!!!!!!!ا

هناك ٤ تعليقات:

ست ابوها يقول...

تصدق انا بردك اندهشت من كمية المدونات الكتيرة اللى على النت وان شباب مصر اللى زى الفل دول عندهم قدرة فظيعة على الكتابة ونقد الواقع اللى بنعيش فيه بسخرية وعندهم ابداعت كبيرة فى الكتابة والشعر ظهرت من خلال المدونات ونفسى كل مصر تعرف ان فى شباب زى الورد بيحب مصر مش الشباب الفانكى اللى بنشوفه فى الافلام

Unknown يقول...

احنا بنحب مصر من غير مانحس
عارف أنا ليا وجهة نظر ان حب مصر غير أي حب تاني انت لما بتحب شخص بتبقي شايفه حاسه قادر تلم تفاصيله اللي بتحبها عنه
انما مصر دي كيان بحاله
ماتقدرش تحدد أنت بتحب ايه بالظبط فيها
كل اللي بتبقي حاسه أنك بتحبها وبس بتحبها حب مختلف
مش زي أي حب

ما علينا يقول...

كلنا بنحب مصر
وازاي ما نحبهاش
حتى اللي بتشوفهم او تسمعهم يشتموا ويلعنوا في مصر
مش قصدهم مصر اللي احنا بنحبها
هم حاصل عندهم لبس
هم كارهين النظام مش كارهين مصر
هم زعلانين على مصر اللي احنا بنحبها
لانهم جزء من مصر اللي احنا بنحبها
انا عن نفسي عارفة مين مصر اللي انا بحبها
مصر الناس اهلي واهلكم
امهاتنا واباءنا
اخواتي واخواتكم
اصحابي واصحابكم
مصر بحواريها وسكانها
مصر باحياءها الراقية
كل ذرة تراب في مصر

لكن كلنا كارهين الفساد اللي فيها
اللي بيقتل فيها
اللي بيطحن فيها
بيطحن فيها وجواها كل اللي بيحبوها

صدقوني مفيش حد بيكرها كله بيكره الفساد والمفسدين اللي فيها

فلاداعي للاندهاش

يكفي اننا مش بنحس بالامان غير فيها

عقد الياسمين يقول...

يااه مصر
كنا زمان بيحفظونا
مصر الوطن
و فعلا دا اللي بنحسه
وطن !
دي لوحدها نعمة من الله
ناس كتيرة بيبأه نفسها تلاقي وطن
بجد مصر و شعبها
مش موجود في أي حتة تانية
و زي ما اتقال
الكره مش لمصر
لنظام الحكم
و حتي الروتين في العمل و الكلام دا
ممكن يكون طبيعة بشر
موجودة في أي مكان في العالم
ربنا يحفظ مصر و أهلها
تحياتي و تقديري لحضرتك