السبت، جمادى الآخرة ٠١، ١٤٢٨

الاتعقلين


أتتركيني وترحلي

أين انا من دونك واين انتي من دوني

هذا ليس بفراق

هذا ليس بوداع

هذه ليست خيانه

هذا غباء

الاتفقهين في التاريخ

الم تتعلمي انني الاوفي والاصدق


هل مللتي مني!!!ا

كيف وانا أسرد عليكي قصص عن فرسان وقلاع

فانا الراوئ لكل قصص الحب والشوق ورائد ادب الاطفال


هل احببتي غيري!!!ا

كيف وانا الحب متجسدا في هيئه البشر


كيف سترتمي في احضان غيري وقد لمستي دف صدري

كيف ستقبلين رجلا وقد احرقت قبلاتي وجهك


أذهبي

أذهبي بلا وطن بلا صديق بلا حبيب

كل الاوطان منبوذه منها انتي

كل الاصدقاء بعيدا انتي عنهم

أذهبي الي وطن بلا زهور بلا صوت للعصافير

أذهبي الي بلد كل اهلها اغراب


أرحلي

واقضي حياتك منبوذا من اوطان الحب

وأرحلي من حياتي منبوذا من دف صدري.أ

هناك ٤ تعليقات:

Unknown يقول...

يا واد ياجامد أنت
عجبتني قوي ألا تفقهين في التاريخ:))
:))
هو أنت لحقت صاحبة العيون الزرق وقولتهلها كده ولا ايه؟
عموما البوست مع انه قاسي شوية بس جميل
نصيحة مني بلاش ارحلي دي
وحاول ماتخليهاش ترحل
:))

محمود على يقول...

انا لو كنت لحقت العيون الزرق كنت مسبتهاش غير لما اعرف عنوان بيتهم

وبعدين هي ضعيفه في التاريخ لو كانت شاطره كانت هتعرف ان حبيبها هو الاصلح ليها علشان كل مواقفهم مع بعض بتقول كده

البوست قاسي
ديه حقيقه مقدرش انكرها يمكن لانه اتكتب باحساس عالي شويه

منوراني دايما بتعلايقاتك وبزيارتك
يارافعه معنوياتي

غير معرف يقول...

البوست مش قاسي ولا حاجة
الموقف اللي بيوصفه اقصى
احساس قاسي انك تلاقي انسان انت اديته كل حاجة
وهو مش قادر يفهم ولا يدرك قيمة كل اللي انت اديته له
فعلا غباء

علشان كدا بقول ان البوست مش قاسي وانما متوافق مع الموقف اللي بيتوصف


شرفتني جدا بزيارتك (ماعلينا)

محمود على يقول...

اذا كان الموقف قاسي
يبقي لازم رد الفعل يكون اقسي منه
وده رائ انا وفنان